Koncert Dreadless Lions w Parlamencie, Gdańsk

Koncert graliśmy w ramach festiwalu „Metropolia jest Okey”. Tym razem w Gdańskim Parlamencie. W zeszłym roku byliśmy w sopockim Sfinksie. Brzmieniowy koszmar. Sfinks według mnie nie nadaje się do grania koncertów. W Parlamencie byłem po raz pierwszy i przyznam, że nie słyszałem dotąd lepiej brzmiącego klubu. A wchodziłem pełen obaw, bo wiedziałem od Jasia, że będzie konsola cyfrowa. Na małej cyfrze dabuje się raczej marnie. Tu była wielka, wypasiona Yamaha M7CL

Dodatkowo za konsolą stał mój stary znajomy jeszcze z czasów  Modern Sound Studio – Marcin Iszora. Dość szybko zorientował się co mi trzeba i zdefiniował wszystko tak, że mogłem sam włączać każdy z czterech efektów na dowolny ślad, mając dodatkowo kontrolę nad heblami głośności. I powiem, z dużą satysfakcją, bo lubię gdy świat idzie do przodu, że się przekonałem do konsoli cyfrowych. Ale tylko dużych i ze sprytnym kolegą w obsłudze. Zwłaszcza, że miałem też tap delay’a cały czas pod paluszkiem. Przydałby się jeszcze feedback efektu, ale o to z wrażenia zapomniałem poprosić.;) 

Jest jedna spora przewaga dużych konsoli cyfrowych nad analogowymi – rozmiar. Przy dużym koncercie konsola analogowa ma kilka metrów długości. Bębny są zwykle zdefiniowane na pierwszych kanałach, a wokal na ostatnich. Nie ma praktycznie możliwości, aby jednocześnie kontrolować „strzały” na werblu i delay na wokalu w czasie dubu. Chyba że ktoś ma nadnormatywną rozpiętość rąk. Na cyfrówce M7CL wszystko miałem pod ręką, bo panele ustawione są jedne nad drugimi. To duża przewaga cyfrówek.

Koncert się udał. Wiele osób nam gratulowało. Myślę, że młody na klawiszach zagrał (swój drugi koncert z nami) bardzo dobrze, a przed samym koncertem dołączył trębacz, który grał kiedyś w sekcji dętej Galago. Zagrał z czujem i ładnie frazowo. Wiem, że kręcili dobrą kamerą film z imprezy, więc może niedługo będzie gdzieś wisiał. To co powiesiłem wyżej mamy dzięki Matiemu Erszkowskiemu, któremu dziękujemy.

Jedna myśl w temacie “Koncert Dreadless Lions w Parlamencie, Gdańsk”

  1. Czesc, Na „Metropolia jest ok” wystąpiło kilka zespołów grających reggae. Pierwszego dnia Enchantia, drugiego Lars, trzechiego Majestic i Galago Band.
    Jesli chodzi o Enchantie: młody zespól i jeszce musi sie dużo nauczyć, zeby ich gra w 100% była reggae, czasami mozna było odczuc dużo chaosu – tak te utwory są zaaranzowane, to niebyło niestety jamajskie ciepłe brzmienie,

    Zespołu Lars nie widziałem!

    Majestic jeszcze przed występem został zapowiedziany jako czyste reggae. Reggae to niestety nie było, a ich gra przypominała ska, choć do Skatalites dzieli ich kosmos- mozna było uslyszec od czasu do czasu jakieś dobre dzwieki, ale sluchać tego przez godzine bym niechciał.
    Na koniec wystąpiło Galago Band z Larrym Okey Ugwu. Numery sporej ilosci ludzi zgromadzonych w klubie zapewne dobrze znane. Gra perkusja-bas niech bedzie lekcją dla wyzej wymienionych jak reggae grać należy.
    Pozostałe instrumenty: inst.klawiszowe jak dla mnie na bardzo dobrym poziomie. Gitara- jak ktoś lubi gitare z duzą iloscią efektów to to bedzie dla niego coś, ja wolałbym ale to tylko moja ocena, gitare Pana Zająca taką z dawnych dawnych czasów. Tak grającej gitary mi własnie brakuje. Trąbka to było miłe zaskoczenie, naprawde swietna gra.
    A do pełnego zadowolenia to bym jeszcze dorzucił gitare rytmiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *